Hello Whatson!

Als bedrijf kun je online heel veel informatie over iedere denkbare prospect vinden. En er zijn ook steeds meer kanalen om contact te maken. Toch zijn veel bedrijven niet succesvol op het gebied van marketing en sales. Dit is het probleem dat Whatson wil oplossen.

Veel bedrijven bewerken maar een klein deel van hun totale doelgroep. De rest hebben ze niet in beeld óf ze weten niet hoe ze ermee in contact kunnen komen. Daarnaast missen ze vaak de kennis, de kunde en de tools om écht succesvol campagnes uit te voeren. Hierdoor proberen ze vaak tevergeefs in contact te komen met dezelfde kleine groep verouderde of niet relevante prospects met een grijsgedraaide campagne, zonder écht te weten hoe het nou eigenlijk gaat. Alsof je elke dag opnieuw geblinddoekt dezelfde citroen uitperst.

Whatson geeft bedrijven inzicht in de omvang van hun totale doelgroep, genereert realtime alle relevante prospects en biedt krachtige tools om hier persoonlijk mee in contact te komen.

Sinds eind 2021 draait Whatson onder begeleiding van AddVentures een pilot met een kleine groep betalende klanten die – hoe kan het ook anders – met de eigen Whatson tools zijn geworven. De pilotklanten zijn allemaal heel tevreden over Whatson, omdat hun campagnes vaak 2, 3 of zelfs 4 zoveel opleveren tegen veel lagere kosten dan zij gewend zijn.

Chiel Baauw, oprichter van Whatson: “Toen we begonnen dachten wij dat vooral kleine ondernemers, marketeers en sales managers zouden profiteren van onze tools. Tijdens de pilot hebben wij ontdekt dat ook recruiters en headhunters veel sneller en goedkoper, meer kandidaten kunnen werven met Whatson. En dat is best handig in deze krappe arbeidsmarkt.”

Bram van Ulden, tevens oprichter van Whatson: “Er zijn meerdere dataleveranciers waar je goede prospects kan inkopen. En als je een beetje handig bent, dan kun je online ook heel veel aanvullende informatie vinden over deze prospects. Daarnaast zijn er in de markt hele krachtige campagne en reporting tools te vinden. Wat er nog niet was, is een omgeving die al deze dingen bij elkaar brengt op een manier dat het voor ALLE bedrijven mogelijk is om snel en tegen lage kosten, succesvol marketing en salescampagnes uit te voeren. En dat is precies wat wij met Whatson bieden.?

De komende 2 jaar begeleidt AddVentures Whatson bij het intern doorontwikkelen van de MVP tot een volledige selfservice Saas omgeving, zodat bedrijven zelf data kunnen genereren en campagnes kunnen uitvoeren. Daarnaast wordt een commerciële organisatie gebouwd die klanten gaat werven en ondersteunen. Het geld dat hiervoor nodig is verwacht Whatson aan te kunnen trekken via innovatieleningen, subsidies, stimuleringsfondsen en investeerders, waaronder AddVentures. Vanuit AddVentures is het commitment gegeven om elke extern opgehaalde euro te verdubbelen.